Otsin abilist

Otsin tööd abilisena

Eneke

Eneke S.

Tallinn59 a9 a kogemust

Uued pakkumised alates juunist 2019!
3 in 1 - Supernanny, Mary Poppins ja asendusvanaema... :-)
EE / RU / EN / FI

Mul on kõrgem pedagoogiline haridus, olen pädev ka Montessori ja Waldorfi pedagoogikate põhimõtetega ning kasutanud neid aastaid igapäevaselt. On aastate pikkune suur kogemus 1.-17.a. vanuses lastega tegelemisel era kasvataja/õpetajana/nõuandjana. Olen ka nõustanud peresid, kellel on lapse kasvatamise/arendamise probleeme. Alates 2011.a. algusest olen rohkem pühendunud 1.-2+a. lastele, keda olen ettevalmistanud lasteaiaks ja 5.-6.a., keda olen ettevalmistanud kooli minekuks või andnud lasteaiast vabu päevi.
Sooviksin tegeleda teie, alates 1.-2+a. või eelkooli ealise või kooli ealise lapse kasvatamise ja arendamisega, 3-4 päeval nädalas, 5-8 tundi päevas lapse kodus - soovitavalt Tallinna kesklinnas ( ka Vanalinnas, Nõmme keskuse lähedal, Raja/Trummi, Kristiine linnaosades ), Eestis või välismaal (eelistan Euroopat, Kanadat või Kariibi mere saari, aga ka teised geograafilised asukohad tulevad arutamisele) täiskoormusega live in/live out - pere kulul korraldatud eraldi elamise kohas.
On olemas kogemus lastega reisimisel ja kehtiv EU pass. Nõus reisima lastega perede puhkuste ajal või elama lastega nende kodus vanemate lasteta puhkuse/tööreiside ajal.
Ma ei suitseta ja mul ei ole kriminaalset tausta.
Hetkel endal autot ei ole, kasutan aktiivselt ühiskondlikku transporti, aga on kehtiv B kategooria juhiluba alates 1997.a..
Huvitatutel palun teatada e-mailis nii palju informatsiooni kui võimalik teie lapsest/lastest ja perest ning palun jätta ka igaks juhuks oma kontaktid (mobiili nr/Skype/FB- eneke.sele), võtan ise teiega ühendust.
Teid juba ette tänades...:-)

NB! Lastehoidudelt/aedadelt ma ettepanekuid ei oota, küll aga lastehoiuga tegelevatelt agentuuridelt või hotellidelt.


Mingit ühtset töömeetodit mul kindlasti ei ole, igale lapsele tuleb läheneda ikka individuaalselt. Kõik oleneb sellest, millised on vanemate soovid lapse kasvatamisel ja arendamisel ning kui kaugele on sellega juba jõutud...:-)

Kannatlikkus ja järjekindlus, turvalisus ja hügieen, samuti viisakad kombed ja austus oma vanemate suhtes, loovuse arendamine on minul olnud alati põhimärksõnad lastega tegelemisel, lihtsalt need natuke muutuvad siia-sinna lapse kasvades. Piiride ja väikeste reeglite seadmine käib asja juurde...;-)

Lapse "töö" on mängimine, vahel aktiivne, vahel rahulik. Me mängime õues laste mänguplatsidel koos teiste lastega ( olenevalt pere elukohast ) või käime jalutamas ( ilma käruta ) lapse kodu lähedal, Vanalinnas või linna parkides. Olenevat ilmast/aastaajast käime õues nii hommikul kui ka pärastlõunal, kus on alati midagi põnevat vaadata, uurida ja lapsele õpetada/selgitada ( värvid, numbrid, tähed, suurused jne ). Sõidame trammide, trollibusside, bussidega ja rongidega ning õpime seal käituma, alates vaikselt rääkimisest ning kinni hoidmise võimalustest kuni vanematele inimestele istumise võimaluse pakkumiseni. Õues käime peaaegu iga ilmaga, nagu öeldakse, ei ole halba ilma, on valesti valitud riietus... ;-)
Me mängime siseruumides olemasolevate mänguasjadega ( mida loomingulisematega, seda parem ), joonistame, värvime, voolime, laulame, tantsime, kuulame erinevat muusikat, vahel mürame, õpime vahet tegema, mis on "päris" ja mis "mängult" jne.
Vahel käime kinos, teatris, kontsertidel, kus lisaks filmile, etendusele, muusika elamusele, õpime, kuidas käituda sellistes kohtades. Lisaks lõbusale ja toredale aja veetmisele, pööran ma suurt tähelepanu kõigepealt kõnele ( lapsega tuleb alati rääkida õiges emakeeles ), et laps areneks mitmekülgselt – alates lastehoidu/aeda ettevalmistusest ( tähed, numbrid, värvid jne ), lauakombed ( iseseisvalt sööma, suud pühkima, söömise aeg ei ole mängu aeg, samal ajal ei söö ja ei räägi jne ), viisakuskombed ( palun, tänan/aitäh, “tere” ruumi sisse tulles ja inimesi vastu võttes ning “nägemist/head päeva-õhtut” ruumist/seltskonnast lahkudes või kui külaline lahkub ) läbi mängu, hügieen ( käte pesu enne söömist, õuest tulemist ja pärast potil/WC-s käimist )… jpm
Üldiselt olen ma TV/video/arvuti/mobiiltelefonide vastane. Vastavalt kokkuleppele lastevanematega võib paari multifilmi/Animal Planet, National Geographic või loomingulise mõne minutilise arvutimängu või koos tehtud fotode vaatamise pausi teha, kuid kindlasti teler/arvuti/mobiil ei tohi muutuda lapsele aja veetmiseks minuga olles.
Nii palju kui võimalik üritan vältida “ära tee, ära puutu, ära pane…, ära…, ära…, ära…“, ühesõnaga, kõiki eitavaid tegevusi. Kasutan lihtsalt sõna "ei", mida saab kannatlikult selgitada lapsele, MIKS seda või teist tegevust ei ole soovitav teha, mis on selle tegevuse tagajärjed - näiteks pole turvaline ja/või laps saab haiget. Väiksemate laste puhul aitab ka teisele mängule/tegevusele suunamine.
Samuti on ka karistamisega, prooviks vältida, vähemalt kuni ~3.a.-ni, aga see oleneb muidugi juba konkreetsest lapsest ja juba sisse viidud pere reeglitest. Üritan ikka lapsele suuliselt selgeks teha, mida ta tegi valesti, et iga halva teo/kuulmatuse jätkamisele järgneb vastutus/tagajärg.
Aga kui lapsevanematel on mingid karistussüsteemid ( nn. maha rahunemise aeg, “jonni tool“ vms ) juba kasutusele võetud, siis tuleb neid muidugi vajadusel ühiselt järgida.
Ühte mängu/tegevust me mängime ikka korraga, siis lõpetame/koristame koos selle mängu/tegevuse ja alustame uut, et laps õpiks kontsentreeruma ja saaks aru, et igal mängul/tegevusel on alati algus ja ka lõpp.
Sellises eas on õige aeg ka alustada õpetamist lastele riidesse panemist/äravõtmist - lapsevanemad vahel ei tea, kuidas lastele tegelkult meeldivad nööbid, tõmbelukud ja "krõpsud" ....;-)...- samuti jalatsite ära võtmist ja jalga panemist. Kui seda kannatlikult teha, hakkab neile varsti meeldima nööpide, tõmbelukkude, "takja/krõpsude" kinni panemine/tõmbamine ja lahti tegemine...:-)... mis omakorda arendab laste käekeste motoorikat ja iseseisvust.
Mitme keele valdamine ( olen õppinud natuke ka prantsuse keelt ) ja muusikaline kõrgharidus annavad mulle lisaväärtuse laste arendamisel nendes suundades. Teeme vahel lastega "muusika päevi" eriti väiksematega, kus ma üritan lastes tekitada huvi muusika vastu, koos lauldes, tantsides, mängides olemasolevaid pille või kasutada rütmi "pillidena" alates kätest/jalgadest kuni mõne mänguasja kaasamiseni välja. Vanemate lastega käime kõikvõimalikel muusikaüritustel ja muuseumis, õpime kõiki pille tundma, räägime muusika ajaloost, erinevatest muusika stiilidest erinevates maades... jne.

Kuigi kokkamine (erinevate riikide toidud) on mu hobby, siis eelistaksin (vähemalt esialgu), et lapsele/lastele oleks vanemate poolt toit valmis tehtud, söömisharjumused on ju igal lapsel/perel erinevad.
Lapse söötmine ja selle järgne koristamine on iseenesestmõistetav. Kogu koduõpetaja tähelepanu peaks päeva jooksul olema ikka lapsel/lastel, mitte kartulite/sibulate koorimisel/lõikumisel või pasta toodete keetmisel...;-)... kuigi ma ei eita, et vahel lastele meeldib omaette mängimine, aga põhiline on ikka nendele tähelepanu osutamine, mida nad väga vajavad, eriti väikses eas.
Maiustusi ja magusaid jooke annaksid hea meelega lapsele ainult vanemad, et see kogus oleks nende kontrolli all või siis vastastikusel kokkuleppel.

Lapse arenemisel/kasvatamisel on väga tähtis osa lapse päeva rutiinil, mis on lapsele väga vajalik ja lastevanemate poolt seatud reeglitel/kokkulepetel/distsipliinil/piiride seadmisel, mida pean ka tähtsaks osaks lapse kasvatamisel ja iseseisvaks saamisel, et varakult teada saada, mis on hea ja mis on halb, mis on õige, mis on vale, samuti austus ja lugupidamine vanemate vastu.
Oluline on ka koostöö koduõpetaja ja MÕLEMA lapsevanema vahel. Ei saa nii, et ema soovib/lubab üht ja isa teist, lapsevanematel tuleb leppida kokku ühtne lapse kasvatamise suund, koduõpetaja võib ainult nõu anda.

Kui on tegemist 1,5 - 2,5.a. lastega, siis mingil ajal on laps kindlasti valmis lastehoiuks/aiaks, suhtlema teiste lastega, mis on samuti oluline lapse arenemisel. Ta tuleb lihtsalt selleks tasapisi ettevalmistada, vabaneda mähkmetest, alustada aluspesu kandmist ja harjutada potil käimist, vabaneda lutist - vahel laps ise loobub sellest, õpetada teda maksimaalselt õigesti rääkima emakeeles, et temast kõik aru saaksid ehk vabaneda "pudikeelest", vähehaaval ise riidesse/jalanõude panemist/äravõtmist jne...
Tegelikult lastele meeldivad väikesed piirid/kokkulepped/reeglid ja kohustused, tõuseb enesehinnang tema abi vajades lapsele sobilikes kodustes tegevustes, areneb abivalmidus, iseseisvus ning vajadusel selle küsimine ja see on ju väga hea... :-)
Vastavalt vanuse muutumisele muutuvad ka mängud, arendamise/kasvatamise sihid ja võtted.

Soovitav/oluline oleks pidev kommunikatsioon lapsevanemate ja koduõpetaja vahel, et ühiselt lahendada lapse arenemisega/kasvatamisega seonduvaid muresid, et laps oleks maksimaalselt iseseisev, valmis elus ette tulevatele tagasilöökidele ja ka vastuoludele ning loomulikult rõõmudele…:-)

NB! Ei ole nõus lastega töötama toa temperatuuril +35 - +40C!

Telefoninumber: näidatakse ainult liitunud kasutajatele

9 soovita
  1. Jaga
  2. Soovita

Töö

Töö liik: kokkuleppel

Au pair: pole huvitatud

Kogemus: 9 a

Lapsehoidja töö

  • Saan töötada oma kodus

  • Saan töötada puudega inimestega

  • Saan töötada lemmikloomadega

  • Saan lastega õues käia

  • Saan sisseoste teha

  • Saan toitu valmistada

  • Saan koristada

  • Juhiload olemas

  • Auto olemas

  • Ei suitseta

 

Ma olen töötanud

  1. Beebide, 0-1 aastastega

  2. Väikelaste, 2-3 aastastega

  3. Koolieelikute, 4-6 aastastega

  4. Algkooliealiste, 7-11 aastastega

  5. Teismeliste, 12-18 aastastega

 

Ma töötaksin

  1. Beebide, 0-1 aastastega

  2. Väikelaste, 2-3 aastastega

  3. Koolieelikute, 4-6 aastastega

  4. Algkooliealiste, 7-11 aastastega

  5. Teismeliste, 12-18 aastastega

 

Kuni 2 last

Koduõpetaja töö

Eesti keel: algharidus

Inglise keel: algharidus

Vene keel: algharidus

Prantsuse keel: algharidus

Muusika: algharidus, põhiharidus, keskharidus

 

Vieta: õpilase juures

Haridus

Kõrgharidus

Institutsioon: Tallinna Riiklik Konservatoorium

Eriala: Muusika pedagoog

Kursused: esmaabi kursused

Keeled: Inglise, Eesti, Soome, Vene